Używamy plików cookie w celu zoptymalizowania Państwa doświadczenia z naszą stroną internetową oraz w celu nieograniczonego korzystania ze wszystkich funkcji. Pliki cookie społecznościowe i reklamowe innych firm zapewniają ukierunkowane treści dostosowane do zainteresowań użytkownika, umożliwiają interakcję z portalami społecznościowymi i umożliwiają nam śledzenie wizyt. Więcej informacji na temat tych plików cookie i przetwarzania danych osobowych można znaleźć w naszym oświadczeniu o ochronie danych osobowych. Klikając na "zaakceptuj" zgadzasz się na użycie plików cookie i związane z tym przetwarzanie Twoich danych osobowych. Ustawienia można zmienić w dowolnym momencie, przechodząc do "Ustawienia plików cookie" na dole strony.

Historia

Początki Tupperware

Visual

Firma Tupperware przyjęła swoją nazwę od nazwiska jej założyciela, wynalazcy, Earl'a Tupper'a. Fundamentem pod budowę firmy stała się samodzielnie zaprojektowana, wzorowana na pokrywce od puszki farby, pierwsza hermetyczna pokrywka z polietylenu. Swoim wynalazkiem otworzył on drogę do powstania wodoszczelnych pojemników, znajdujących szerokie zastosowanie w gospodarstwach domowych. Wygoda i wszechstronność wykorzystywania produktów Earl'a Tupper'a pozwoliła im zrewolucjonizować rynek produktów z tworzyw sztucznych.
Produkty marki Tupperware zadebiutowały na rynku w 1946 roku. Pierwsze produkty skierowane do klienta ( m.in. miski ze szczelnym zamknięciem - Cudowne Miseczki) oferowały cechy, jakich nie miały do tej pory pojemniki na żywność. Były lżejsze i mniej podatne na uszkodzenia, a dzięki unikalnym pokrywkom, pozwalały na dłuższe przechowywanie żywności.

Pierwsze Party Tupperware

Visual Visual Visual

Produkty Earl'a Tupper'a pierwotnie sprzedawane były poprzez sieć sklepów pod nazwą Stanley Home Products. Pomimo jednak przełomowej natury wynalazku, tradycyjna sprzedaż detaliczna nie sprawdziła się w przypadku produktów Tupperware. Zrozumienie zastosowania nowej na rynku pokrywki wymagało wyjaśnienia i demonstracji. W roku 1948 odbyła się pierwsza prezentacja domowa, która okazała się najlepszym sposobem do przedstawienia unikalnych cech i wartości użytkowych produktu. Do 1951 roku system prezentacji domowych, sukcesywnie wprowadzany i wspierany przez Brownie Wise, rozwinął się na tyle, że produkty Tupperware zostały wycofane ze sprzedaży sklepowej na korzyść nowej metody dystrybucji. Brownie Wise, która w 1951 roku objęła stanowisko wiceprezydenta Tupperware, do dziś jest jedną z twarzy Tupperware. Tak jak Earl Tupper odpowiada za sukces produktu, tak dzięki Brownie Wise sukcesem dla Tupperware okazała się sprzedaż bezpośrednia.

Światowy rozwój

Visual
Prezentacje domowe – Party Tupperware, od samego początku cieszyły się w Stanach Zjednoczonych dużym zainteresowaniem i były atrakcyjną odmianą dla kobiet, których życie kręciło się głównie wokół rodziny. Organizacja prezentacji stała się nie tylko okazją do spotkań towarzyskich, ale też jedną z niewielu wówczas możliwości pracy i zarobku. Wraz z upływem lat Tupperware dostosowywało swoją ofertę produktową do zachodzących w społeczeństwie zmian stylu życia w gospodarstwach domowych oraz do nowych, często odmiennych kulturowo rynków. Po latach sukcesów odnoszonych w Stanach Zjednoczonych, w 1960 roku Tupperware poszerzyło swoją działalność na Europę, wprowadzając produkty na rynek Wielkiej Brytanii. Już po 3 kolejnych latach Tupperware było obecne w 6 europejskich krajach oraz dokonało ekspansji na rynki Japonii i Australii. Przed 1970 rokiem firma weszła też na rynki Afryki i Ameryki Łacińskiej.

Tupperware dziś

Visual

Party Tupperware stała się marką samą w sobie i w wielu krajach traktowana jest jako synonim prezentacji domowych. Zapoczątkowany i rozwijany przez Brownie Wise sposób sprzedaży produktów Tupperware do dziś doskonale spełnia swoje funkcje. Prezentacje domowe stały się zindywidualizowanymi warsztatami kulinarnymi, na których w miłej atmosferze spotkania towarzyskiego Goście wspólnie gotują, wymieniają się pomysłami i przepisami oraz poznają produkty fachowo demonstrowane przez Konsultantów.

Tupperware obecne jest dzisiaj w ponad 100 krajach na całym świecie. Produkty Tupperware produkowane są w 16 fabrykach zlokalizowanych w Portugalii, Wenezueli, Korei, Belgii, Francji, RPA, USA (2), Japonii, Brazylii, Nowej Zelandii, Australii, Grecji, Meksyku (2), Chinach i Indiach Od ponad 60 lat Tupperware dostarcza proste, pomysłowe i nowoczesne rozwiązania dla domu. Tak jak wczesne produkty Earl'a Tupper'a zrewolucjonizowały sposób przechowywania żywności, tak i dziś projektanci Tupperware stawiają sobie za cel podnoszenie jakości życia dzięki unikalnemu stylowi i wysokiej jakości wykonania.

Rdzeń linii produktów Tupperware obejmują innowacyjne rozwiązania przeznaczone do przygotowywania, przechowywania i serwowania żywności. Tupperware oferuje również produkty do kuchenek mikrofalowych, produkty dla dzieci i młodych mam oraz wysokiej klasy naczynia i przybory kuchenne. Działalność Tupperware oparta jest o różne segmenty geograficzne, dlatego w ofercie firmy znajdują się również produkty przystosowane do potrzeb lokalnych rynków.
Na całym świecie, co 1,7 sekundy rozpoczyna się kolejne Party Tupperware. Goście Party zawsze mogą znaleźć coś dla siebie w stale poszerzanej ofercie produktów i liczyć na tę samą jakość reprezentowaną przez markę Tupperware.